vrijdag 12 augustus 2011

operatie achter de rug

Beste allemaal,

De operatie is achter de rug!

Rond 10.15 uur werd Sjoerd naar de OK gebracht.
Toen ik om 17.00 h op zaal kwam was hij er nog niet. De zaalverpleegkundige stelde voor dat ze mij mobiel zou bellen zodra hij er was. Ik vertelde dat dat vorig jaar niet goed ging (toen waren ze dat vergeten), nee ze zou me direct bellen.
Dus ik met wat drinken naar buiten voor m'n benodigde nicotine-shots.
Hoe langer het duurde, hoe ongeruster ik werd. Gelukkig waren er nog meer nicotine-verslaafden die aan het wachten waren en ontstond er af en toe een praatje.

Om 19.10 h werd ik dan eindelijk gebeld "oh, ik was u helemaal vergeten, hij ligt al 1 uur op zaal. sorry, u mag wel even langer blijven na het bezoekuur". Lekker dan! Ik begrijp best dat ze het daar heel erg druk hebben, maar beloof het dan niet! Dan loop ik wel ieder half uur heen en weer.
Maar goed, ik dus naar Sjoerd toe.

Hij lag daar behoorlijk wakker en relaxed te liggen :) Ja, hij had natuurlijk al een extra uurtje bijkomen erop zitten.
Wát ze nu precies gedaan hebben is nog onduidelijk. De Neuro-chirurg heeft hem niet zelf geopereerd (zou die niet meer durven??), maar kwam in de uitslaapkamer wel tegen Sjoerd zeggen dat alles goed gegaan was.
Sjoerd weet nog dat de chirug gezegd heeft dat hij géén korset hoeft te dragen.
Waarom deze keer niet, en wat ze nu precies gedaan hebben....geen idee. Hopelijk komt er morgen een zaalarts die iets duidelijker en meer kan vertellen.

Het viel me op dat Sjoerd, naast een infuus in zijn hand ook een infuus in zijn voet had; volgens de verpleegkundige is dat dan tijdens de operatie ingebracht, maar waarom dat was...??
De infuuspomp hebben we getest en die piepte nu, dus die werkt goed. Pijn had hij niet. Hopelijk gaat later op de avond, het draaien voor de wondinspectie ook pijnloos.
Verder heeft hij een nieuw medicijn gekregen tegen zenuwpijnen.
In de tijd dat ik er was, heeft hij een kop thee gedronken en hij zei dat hij later op de avond wel wat vla zou willen proberen.
Kortom, hij is hier goed doorheen gekomen en daar ben ik ontzettend blij om.
Ik ben rond 21.00 uur naar huis gegaan en liet ik een behoorlijk ontspannen man achter.

Dit was het voor deze keer, morgen meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten