vrijdag 10 september 2010

morfinepleisters

 
Ludo zit nu aan de morfinepleisters, wel de lichtste van 5, maar als dit niet helpt mag er na 3 dagen 1 extra bij.
Gisterochtend was hij zelf bij de huisarts geweest en die had een receptje meegegeven voor iets wat ik niet meer weet en diclofinac en eigen paracetamol. Diclofinac en Ibuprofen mochten niet samen omdat die een interactie met elkaar hebben. Wel mocht hij paracetamol bij de Ibu nemen.
Smiddags was ik bij dezelfde huisarts voor een kennismakingsgesprek. Toen hadden we het ook nog even over Ludo omdat hij maar 1 receptje mee had gekregen. Bleek dat ze dacht dat wij nog diclofinac hadden (terwijl ze het maar voor 10 dagen had voorgeschreven de vorige keer). Dus zij receptje voor diclo uitschrijven en daarbij zei ze dat ze zich afvroeg of dat eigenlijk wel voldoende zou zijn. Gezegd dat het nu echt al heel erg is….even erbij “opgeschept” dat ik vroeger in de gezondheidzorg heb gewerkt om meer gewicht eraan te geven. Eerst had ik nog even “kan ik dat wel maken tegenover Ludo”, maar ik vind het echt niet normaal en van de week schreeuwde hij het bijna uit van “ze moeten me een keer een echte pijnstiller geven en niet zo’n flut ding”.

Afijn, lang verhaal kort…ik kreeg receptje mee voor morfinepleisters en daarbij een laxeerpoeder omdat die pleisters blijkbaar een verstoppende werking hebben.
Naast de morf.pleister mag hij Ibu en paracetamol blijven slikken.
De 17e naar de orthopeed,….het is allemaal wat hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten