vrijdag 29 oktober 2010

operatiedatum bekend - 2 november


Beste Allemaal,

Later dan gehoopt, hebben we vandaag toch eindelijk de operatiedatum doorgekregen: dinsdag 2 november a.s.
Maandag de 1e november zal Ludo met een ambulance naar het UMC gebracht worden.
Daar zullen dan de laatste voorbereidingen en onderzoeken gedaan worden die nodig zijn voor de operatie.

Hoe laat de operatie dinsdag is, weet ik (nog) niet.
Na de operatie zal Ludo tot aan het ontslag in het UMC blijven.

Doel is om met behulp van staafjes en schroeven de ruggenwervel zo te stabiliseren dat het risico op dwarslaesie weggenomen is. Dit wordt een spondylodese genoemd.

Hoe snel Ludo na de operatie naar huis komt weet ik nog niet. De co-assistente van Overvecht, denkt dat dit wel snel na de operatie zal zijn.

Ongeveer 2 รก 3 weken na de operatie zal er, mits de wond goed genezen is, begonnen worden met de bestraling. Hierover weten we eigenlijk nog niets, maar dat komt nog wel. Eerst maar concentreren op de operatie.

Natuurlijk waren alle onderzoeken noodzakelijk en dat vraagt nu eenmaal tijd. Maar we zijn blij dat er nu eindelijk een datum voor de operatie is vastgelegd, zodat Ludo hopelijk weer snel op de been is. En dat hij na een lange tijd in het ziekenhuis (vanaf 23 september) eindelijk weer thuis in zijn eigen omgeving kan zijn om daar verder te herstellen. Ik kan me voorstellen dat er nog fysiotherapie nodig zal zijn, maar dat kan uiteraard ook ambulant.

Tot zo ver deze update. Zodra ik weer wat te melden heb, volgt er uiteraard weer een nieuwe.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten