woensdag 24 november 2010

binnenkort naar huis...


Het gaat zo goed dat Sjoerd waarschijnlijk aanstaande donderdag of vrijdag al naar huis mag!!!

Toevallig zou een zus vanmorgen naar hem toe gaan, zodat ik even bij kon komen. Ik wilde naar de ex-buurtjes in Soest gaan, maar nu ben ik dus allerlei dingen aan het regelen.

Vanmiddag wordt er een rollator thuis gebracht. En ik moet zo even kijken voor flesjes wijn voor de artsen en de afdeling etc. als bedankje.

Vannacht was ik om 5.00 h wakker en op. Rond 7.00 h ben ik weer even naar bed gegaan. Toen werd ik om 9.15 h wakker gebeld door dr. Tersteeg. Hij had nog even extra nagevraagd bij de hematoloog of het nu inderdaad MGUS is en niet Kahler. Klopt inderdaad dat het alleen MGUS is, dus volgende week woensdag beginnen we met alleen bestraling. Dit is nieuws dat we graag horen!

Korset aantrekken lukt ons samen nu heel goed; het heeft aan de achterkant 1 harde laag die naar zijn rug gevormd is, daaraan vast zit een zachtere laag die ook nog wel steun geeft, en daaraan vast zit voor de borstkant een flap met klitteband met daaraan weer 3 stroken klittenband waarmee het korset strakker/losser gemaakt kan worden....beetje te volgen??
De zachtere laag en de borstflap zijn dubbel te vouwen. Sjoerd moet dan op zijn zij gaan liggen en dan kan ik dat voor een stukje onder hem schuiven. Dan moet Sjoerd naar de andere kant rollen en trek ik het korset verder door totdat het goed zit. Dan borstflap en de 3 stroken vast “klitten” en dan zit ie. Met een ziekenhuisbed kan ik er omheen lopen, straks wordt het even zoeken naar de beste manier – ook voor mij anders krijg ik last van mijn rug.
Bovenkant aankleden kan hij zelf, broek voor een deel en sokken en schoenen doe ik weer.

Het zal zeker weer wennen zijn; ik heb nu nog een beetje vrijheid, maar straks zullen we toch heeeeeeel veel om elkaar heen hangen. Koken zal hij voorlopig niet kunnen, dus dat zijn dan wel mijn momentjes…en de boodschappen doen.

Verder maar kijken hoe het straks thuis allemaal gaat....als hij maar eenmaal thuis is, dat is nu het belangrijkste.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten